Saç Tedavileri

Saç Tedavileri

Dolayısıyla genden gelen bir hastalığı kontrol henüz mümkün değildir. Bu sebeple saç tedavileri zor tedavilerden biridir.

Erkeklerde daha çok “adreno genetik saç dökülmesi” görülür. Testosteron hormonunun etkisi ile özellikle ön orta ve tepe bölgesinde saçlarda seyrelme başlar. 17-18 yaşından itibaren genetik dökülme söz konusudur. Genetik dökülme, genetiğin verdiği etkiye ve hastanın stres yönetimine göre 50-60 yaşına kadar devam eden bir süreçtir. Kimilerinde bu dökülme çok hızlı olur. 20-21 yaşında saçının tamamını kaybedenler olduğu gibi, 40-50 yaşında saçının bir kısmını kaybeden insanlar da vardır.

Kimler saç tedavisi görmelidir?

Saçında ortalama günde 100-150 telin üzerinde dökülmesi olanlar kesinlikle tedaviye alınması gereken vakalardır. Kadınlar için de erkekler için de bu kural geçerlidir. Bazı vakalarda 35-40 yaşına kadar aktif bir dökülme olur ve sonrasında sinsi bir incelme olur. Bu gibi durumlarda hastalara şunu öneririz: Fotoğrafın çekildiği, flaşların patladığı alanda kişinin cildi görünmeye başladıysa tedavi edilmesi gerekir.

Saç tedavilerinde mezoterapi

Sonuç alınan etkili bir tedavi çeşidi saç mezoterapileridir. Vitamin aminoasit ve mineral içeren karışımlardan oluşan, haftada bir seans yapılan ve 10 seanslık kür şeklinde verilen bir tedavi yöntemidir. Bu yöntem 2004 yılından 2008 senesine kadar ülkemizde başarı ile uygulandı. Ardından PRP yöntemi çıktı. 3-4 yıl kadar bu yöntem ile başarılı sonuçlar elde edildi. Arkasından yurtdışında “Growth factor” denilen, saçı tedavi eden, güçlendiren serumlar geldi. Bu serumlar saçlı deriye enjeksiyonla uygulanmaya başlandı. O da birkaç sene etkisini gösterdi.

Saç lazeri

Saç lazeri, tedavisinde iki amaç vardır. Birincisi; saç lazeri cilt altında sönmeye yüz tutmuş kılcal damarları açıp kan akımını harekete geçirir. İkincisi, cilt altındaki dokularda rejenarasyon ve iyileşme işlemini hareketlendirir, hızlandırır. Lazere alınan hastalarda saça rengini veren melanosit hücreleri de tedavi edilir. Bu nedenle kısmi olarak saçların renginde de koyulaşma gözlemlenir. 4-5 aylık süreçte önemli değişiklikler görülür.

Saç serumu ve lazer kombini

Saçlı deriyi tedavi etmek toprağı tedavi etmek gibi düşünebilir. Nasıl ki mahsul alamayınca toprağa gübre atılır, verimli altı üstüne getirilir, tohumlar güçlendirilir. Böylelikle toprak canlanır. Aynısı saçta da geçerlidir. Hastalara haftada 2 defa 20’şer dakika süren lazer tedavisinden evvel minik minik iğnelerle ciltte kanalcıklar açan serum yedirilir. Ardından 20 dakika lazer verilir. Bu sayede hastalarda birinci aydan itibaren hızlı sonuçlar alınır. Tedavi yaklaşık 6 ay sürer. Hasta, ilk geldiğinde fotoğrafı çekilir. İkinci aydan sonra bir fotoğraf daha alınır. Geldiği anla yan yana koyar, saçlarda ne kadar kalite artışı, açıklıklarda ne kadar kapanma olmuş, parlayan yerleri ne kadar kapanmış görürüz. Üçüncü aydan itibaren fotoğraflarda gözle görülür bir değişiklik olur. Altıncı ayla birlikte hastanın artık maksimum faydaya çıktığını görülür. Bu kombin tedavi şekli Türkiye’deki yüz güldüren saç tedavi yöntemidir.

Tedaviyi tekrar etmek gerekir mi?

Saç dökülmesinin genetik olduğu vakalarda, dökülme ve güçlendirme tedavisi sonlandıktan sonra koruma tedavisine geçilir. Koruma tedavisi önce aylık, sonra iki, üç ve altı aylık aralıklarla devam ettirilir.

Saç tedavisi için uygulanan yöntemlerde işlemi yapan uzmanların deneyimi ve hassasiyeti çok önemlidir. Sağlıklı bir saç tedavisi ekibimiz tarafından başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.

Hem işlem, hem de ekim sonrası takip bizzat tecrübeli ekibimiz tarafından yapılmaktadır. Her türlü probleminizde bize ulaşın.