Meme Dikleştirme Estetiği

Meme Dikleştirme Estetiği

Meme dikleştirme operasyonları ile kadınlarda arzu edilen şekilde dik ve daha diri duran göğüslere sahip olmak mümkündür.

Ameliyat nasıl yapılır?

Ameliyat genel anestezi altında yapılır. Ameliyat süresi memenin sarkma derecesi ve dolgunlaştırılmaya ihtiyaç duyulup duyulmamasına göre 2-4 saat arasında değişir.

Bu ameliyatla fazla ve sarkmış cilt alanları çıkarılarak meme dokusu dikleştirilerek aynı zamanda dolgunlaştırılır. Bu dolgunlaştırmada kişinin kendi dokusu yeterli değilse silikon protezler veya yağ enjeksiyonu yöntemlerinden de yardım alınır. Aynı zamanda büyümüş ve sarkmış meme ucu da olması gereken yer ve büyüklüğe getirilir.

Bu ameliyatta meme başında ve meme altı katlantı bölgesine doğru sarkmanın derecesine göre değişik oranlarda iz kalır. Şunu bilmek gerekir ki iz bırakmayan meme dikleştirme ameliyatı yoktur. Ancak bu izler zamanla daha az belirgin hale gelir.

Meme başı aşağıya doğru çok sarkmamışsa ve hacim eksikliğiyle birlikte az miktarda sarkma varsa bu tip memelere protez yerleştirilip hem meme dolgunluğu sağlanır, hem de meme dikleştirilir.

Memede süt kanalları çok etkilenmediği için emzirme problemlerinin olması çok nadirdir.

Ameliyat sonrası dönemde dikkat edilecek noktalar nelerdir?

Ameliyat günü veya bir gece hastanede kaldıktan sonra hasta taburcu edilir. İlk gün ağrı kesicilerle azalan ağrının dışında diğer günlerle ağrı pek beklenen durum değildir.

Meme etrafında genelde 2 haftada geçecek şekilde şişlik ve morluklar olur. Bazı hastalarda meme içerisine genelde 1-2 gün sonra çıkarılacak şekilde drenler yerleştirilir.

Ameliyattan sonra 3-4 hafta kullanılacak şekilde sporcu sutyenleri giydirilir. Eğer hasta ağır iş yapmayı gerektirecek işlerde çalışmıyorsa üçüncü günden sonra işine devam eder. Yaklaşık bir ay kadar ağır egzersiz ve işten uzak durması önerilir.

Meme dikleştirme ameliyatları memeye iyi görüntü verebilen iyi sonuç veren ameliyatlardır. Ancak ameliyattan sonra gebelik, emzirme, hızlı kilo alıp verme ve yaşla beraber yer çekiminin de etkisiyle bir miktar sarkmalar olabileceği unutulmamalıdır.